Turkcell Superonline, dünyanın önde gelen 15 şirketi arasına girdi

Tarih 3 Kasım 2014 Pazartesi | 14:00

Geçtiğimiz yılın sonunda Palladium Executing Strategy tarafından strateji odaklı organizasyon anlayışını benimseyen ve stratejik planlarını hayata geçirme konusunda en başarılı sonuçları elde eden şirketlere verilen “Hall of Fame” ödülü kazanan Turkcell Superonline, bu ödüle layık görülmesini sağlayan başarı öyküsüyle Harvard Business Review dergisinde örnek çalışma olarak ele alındı.
1415021091_hall-of-fame-odulu.jpg
“DNA’sında hız bulunan şirket”
Derginin 2004 yılından bu yana yayınlanan Balanced Scoreboard Hall of Fame Raporu’nun bu seneki sayısında tüm dünyadan “Strateji Yönetim Oscarı”na layık görülen 15 kurumun fark yaratan başarı öykülerine yer verildi. Harvard Üniversitesi profesörlerinden Robert David Kaplan, Turkcell Superonline'ın stratejilerini çok kısa bir sürede hayata geçirmesiyle dünya çapında bir şirkete dönüştüğü söyledi. Turkcell Superonline, dergide “DNA’sında hız bulunan şirket” olarak tanımlandı.
“Türkiye’de “Fiber Çağı”nı başlattı”
2004 yılında yalnızca Turkcell’e altyapı desteği sunmak üzere yola çıkan ve 2008 yılında vizyonunu “kendi altyapısına sahip yenilikçi telekom operatörü olmak” şeklinde yeniledi. Turkcell Superonline’ın o dönemde yalnızca 7 ülkede bulunan 1000 Mbps hızında fiber internet hizmetini Türkiye’de ilk kez sunarak ülkesinde “fiber çağı”nı başlatan operatör olduğuna dikkat çekildi. Raporda, sürdürülebilir büyümesiyle dikkat çeken Turkcell Superonline’ın dijital dünyada hayatı kolaylaştıran vazgeçilmez teknoloji ortağı olma vizyonu ile çalışmalarına devam ettiğine de yer verildi. 2013 yılından itibaren müşteri memnuniyeti ve operasyonel mükemmelliğe odaklanarak “İyiden Mükemmele Yolculuğu” başlatan şirketin bugün 14 ilde 2 milyon haneye ulaşan fiber altyapısıyla büyüme süreci anlatıldı.
1415021119_turkcell-superonline-genel-muduru-murat-erkan.jpg
Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan konuyla ilgili değerlendirmesinde, strateji yönetiminin önemini vurgulayarak, tüm dünyaya örnek gösterilmenin gururunu yaşadıklarını belirtti. Başarının sürdürülebilir olması için önümüzdeki dönemin planlarını da bu yönde yaptıklarına dikkat çeken Erkan, büyüme sürecini doğru yönetebilmek için başlattıkları operasyonel mükemmellik programı ile müşteri deneyiminde fark yarattıklarını söyledi. Erkan, ‘’İyiden mükemmele olan yolculuğumuzda müşterilerimize kesintisiz iletişim hizmeti sunmayı hedefledik. Bunun yanı sıra operasyonel maliyetlerimizi düşürdük, risk yönetimimizi güçlendirdik. Operasyonel Mükemmellik programının şirketimize sağladığı katkılar arttıkça yeni başarılara imza atacağımıza inanıyorum’’ dedi.
Başarılı değişimin temel göstergeleri
Harvard Business Review’daki makalede yer verilen ve Turkcell Superonline’ın 2008 - 2013 yılları arasındaki başarılı dönüşümüne işaret eden bazı temel göstergeler şöyle:
  • Toplam gelirler dört kat artışla 158 milyon TL’den 925 milyon TL’ye yükseldi.
  • 42 milyon TL zarar yazan AFVÖK 238 milyon TL kara dönüştü.
  • Sabit internet hizmetlerinde (ADSL, fiber ve kablo) pazar payı 2010 yılında yüzde 3 iken 2013’te yüzde 11,3’e ulaştı.
  • Operasyonel faaliyetlerdeki iyileşmenin göstergesi olarak çağrı merkezi kullanımı 2010 yılından 2012 yılına yüzde 60 düşüş gösterdi.
  • Çalışan memnuniyeti, Türkiye ortalamasının %16 üzerindedir.
Turkcell Superonline, dünyanın önde gelen 15 şirketi arasına girdi
Leony Li
By İnsan Alemi
Published: 2014-11-03T14:00:00-08:00
Turkcell Superonline, dünyanın önde gelen 15 şirketi arasına girdi
4.5 11 reviews
Yayıncı:
Artikel Terkait:
PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN: Facebook Twitter Google+ Linkedin Technorati Digg

Bengkalis Pos

HAKKIMIZDA

Bengkalis Pos adalah Portal berita sajian khusus untuk pembaca yang kami kutip dari berbagai sumber berita, Masukan Email anda di bawah ini untuk mengikuti berita terbaru kami atau ikuti Facebook dan Twitter kami dengan klik Ikuti dan secara otomatis anda akan mendapatkan Update berita terbaru kami.

YENİ HABERLER close button
Back to top

Sen ne düşünüyorsun?
 
Telif hakkı © 2023. İnsan Alemi