Ben Amerika’dayken…

Tarih 28 Aralık 2014 Pazar | 15:14

Ben Amerika’dayken…
Arkadaşımla birlikte servis minibüsünde oturuyorduk, iki yaşlı amca minibüsün kapısında belirdi. Merdivenleri ağır ağır çıkıp yerlerine geçecekken arkadaki amca minibüsün orta yerindeki tümseği fark etmedi ve tökezleyip en yakınındaki koltuğa tutundu. Toparlanıp yerine geçtikten sonra da söylenmeye başladı:

– Şu tümseği koydukları yere bak! Minibüs’ün orta yerinde! İngiltere’de böyle bir şey göremezsin azizim!
Tümseğin bulunduğu yer hakkındaki görüşlerine hiçbir itirazım yoktu fakat son cümlesi beni düşündürmeye yetti.
Adam konuştukça yurtdışını yüceltiyor, oradaki insanların ne kadar bilgili ve duyarlı olduğunu vurguluyor, bizimse o seviyeye ulaşmamız için önümüzde daha çok yol olduğunu savunuyordu ve adam bunları söyledikçe, şubat ayının Tencere bölümüne konu olmaya daha çok yaklaşıyor, adeta can atıyordu.
Hepimizin etrafında böyle amcalar, teyzeler vardır. Zamanında yurtdışında bir süre kalıp geri dönmüşlerdir. Karşılaştıkları zorluklar için kurdukları ilk cümle, “Almanya’da böyle bir şey göremezsin!” “Ben senelerce Hollanda’da yaşadım, böyle bir olay görmedim!” ”Eee burası Türkiye, halbuki Fransa’da olsaydık böyle olur muydu?” gibi laflar olur.
Asfalt delinir, “Amerika’da olsaydık böyle olmazdı!” Sular kesilir, “Eee, burası Türkiye!” Deprem olur, “Japonlarda da her gün deprem oluyor ama onların binaları yaylı! Bir de bizimkilere bak! Hıh! Bina, bildiğin bina!” Sel olur, “Keşke Hollanda’dan dönmeseydik… İşe giderken simit takıp yüzmek zorunda kalmazdık!” derler.
Yurtdışı miadını doldurup temelli dönüş yaptıktan sonra daha gümrükte başlar bu şikayetler ve bir ömür boyu sürer.
Maksadım yurtdışını öven bu insanları kamyona doldurup gerisingeri geldikleri yere bırakmayı önermek değil. Sadece devamlı surette bir milletle kıyaslanmamız zoruma gidiyor. Biraz garip bir memleket olabiliriz ama böyleyiz, olduğumuz gibi kabullenmek lazım.
Ben bu satırları yazarken telefonum çaldı, arayan Zekai Abi idi, köşeyi soruyordu. Daha ayın yirmisinden köşeyi sormaya başlıyor, böyle şey olur mu? Halbuki ben Amerika’da iken…
Ben Amerika’dayken…
Leony Li
By İnsan Alemi
Published: 2014-12-28T15:14:00-08:00
Ben Amerika’dayken…
4.5 11 reviews
Yayıncı:
Artikel Terkait:
PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN: Facebook Twitter Google+ Linkedin Technorati Digg

Bengkalis Pos

HAKKIMIZDA

Bengkalis Pos adalah Portal berita sajian khusus untuk pembaca yang kami kutip dari berbagai sumber berita, Masukan Email anda di bawah ini untuk mengikuti berita terbaru kami atau ikuti Facebook dan Twitter kami dengan klik Ikuti dan secara otomatis anda akan mendapatkan Update berita terbaru kami.

YENİ HABERLER close button
Back to top

2 yorum

Ben Amerika’Dayken… - Insan Alemi >>>>> Download Now

>>>>> Download Full

Ben Amerika’Dayken… - Insan Alemi >>>>> Download LINK

>>>>> Download Now

Ben Amerika’Dayken… - Insan Alemi >>>>> Download Full

>>>>> Download LINK

Sen ne düşünüyorsun?
 
Telif hakkı © 2023. İnsan Alemi